• דיקור סיני

דיקור סיני הינו השיטה הוותיקה והמצליחה
    ביותר ברפואה המשלימה

• טווינא

ה טווינא הינה פזיותרפיה סינית, אשר נותנת מענה לכל בעיה אורטופדית, דרך מצויינת להפטר מכאבים אוררטופדים.

• צמחי מרפא סיניים

צמחי מרפא סיניים הינם צמחים מן הטבע, כי אפשר לטפל בגוף בעזרת רכיבים טבעיים מהצומח

• שיאצו

שיאצו הינה שיטת טיפול מגע נפוצה בעולם אשר משלבת ריפוי עם הנאה.

• חדר מלח

חדר מלח הינו כלי טיפול הקיים כבר מאות שנים. את מכרות המלח אפשר למצוא במזרח אירופה בעומקים של עד 300 מטר מתחת לפני האדמה.

המשך לקרוא

דיקור סיני או אקופונקטורה  ה דיקור הסיני הינו טיפול עתיק יומין, למעשה זוהי רפואה בת 4000 שנים אשר פותחה בסין, המתבססת על דקירת המטופל במחטים דקות  ובמקומות שונים בגוף. מטופלים טוענים כי דיקור סיני מקל ואף מעלים לחלוטין כאבים, מונע ומסייע בטיפול ממחלות, משפר את המערכת החיסונית ועוד.

מסין התפשטה תורת הדיקור לחלקים נוספים באסיה ובמאה ה-20 הפכה פופולרית גם בשאר העולם.

מחקרים מדעיים הוכיחו כי דיקור סיני אכן מעורר הפרשה של משככי כאבים טבעיים מהגוף, וכך מספק תועלת מסוימת בהקלת כאבים ובחילות, וכן מסייע לסובלים ממחלות ראומטיות כמו דלקת פרקים.

מחלה נוצרת עקב בעיה בזרימת הצ'י (האנרגיה) בגוף. לרוב הבעיה בזרימה נוצרת עקב חסימה במרידיאן, דיקור סיני הוא אחד הדרכים להשפיע באופן ישיר על איזון הזרימה של הצ'י בגוף. החדרת המחט לנקודת דיקור מסוימת בהתאם לאבחנת המטפל, תאפשר לגוף של המטופל להתגבר על החסימה. המחטים מוחדרות לנקודות הנמצאות על מרידיאנים בהן זורם הצ'י.

הטיפול נקבע על ידי תשאול, אבחנת לשון, דופק ועוד…

כל נקודת דיקור יכולה ליצור שינויים אשר יכולים לעזור לסוגים שונים של בעיות. ניתן לטפל עם אותה נקודת דיקור בבעיות שונות אצל המטופל. לפי הסימפטומים שהמטפל מזהה נבחרות הנקודות, כאשר ניתן להוסיף עוד מחטים לכל בעיה.

ישנם סוגים שונים של מחטי דיקור באורכים ובעוביים שונים אשר מותאמים לפי שטח ועומק נקודת הדיקור אותה אנו רוצים להפעיל. אנו משתמשים בעיקר במחטי דיקור עם ציפוי סיליקון אשר מאפשרים החדרה יותר קלה ופחות כואבת.

נקודות הדיקור אינן חייבות להיות במקום הכאב עצמו. בחירת נקודת הדיקור נבחרת בקפידה לאחר תשאול אישי ולפי תפקודה.

דיקור סיני באוזניים: בשונה מהתפיסה של דיקור סיני באוזן להרזיה בלבד, ניתן להשיג עם דיקור סיני באוזן תוצאה לכל בעיה שמטפלים בה בקליניקה. אלו מחטי נעץ קטנות אשר ננעצות בנקודות מדויקות בפנים ובחוץ האוזן אשר מפעילות את האיבר אותו אנו רוצים לחזק/לפזר. דיקור באוזן נמצא יעיל מאוד וממנף כל טיפול להצלחה מהירה ויעילה יותר.

כיום טכניקת דיקור סיני  מקובלת בעולם כולו ונלמדת ללימודי תואר בארצות שונות. הרפואה הסינית ובה דיקור סיני יכול לתת מענה לבעיות רבות ומגוונות אשר לרפואה הקונבנציונאלית אין תמיד מענה בשבילהן או לסירוגין אינה יודעת איך להתייחס לבעיה. לעיתים הבעיה מוצגת על ידי הרפואה הקונבנציונאלית כזניחה אך מדירה שינה מעיני האדם אשר סובל ממנה.

לדוגמה: הפרעות קדם ויסתיות, מלוות בכאבי בטן חזקים, רצון לאכילת מתוק, נרגנות. תופעות אלו ניתנות לטיפול באמצעות דיקור סיני שלעיתים מראה תוצאות כבר מהוסת הקרובה.

מתח ולחץ- מי מאיתנו לא חווה מצבי מתח ולחץ בשגרת היום יום שלו. אך בשונה אחד מהשני יכול המתח לתקוף אותנו ברמות שונות ובצורות שונות אשר יכולות להתבטא בצורה של כאבים אורטופדיים (בדרך כלל פלג גוף עליון), ושל בעיות פנימיות שקשורות למערכת העיכול והנשימה. וכמו כן לסימפטומים שיכולים להתלוות למצבים אלה (כאבים, דלקות פרקים, תפיסות שרירים, הפרעות אכילה, משקל עודף/תת משקל, אולקוס, כאבי ראש, מיגרנות וכיוצא בזה)  דיקור סיני נמצא יותר מיעיל מהצלחת טיפולים בבעיות מסוג אלה.

בעזרת טכניקת ה דיקור סיני ניתן לטפל בבעיות מסוגים שונים כגון:

+מחלות פנימיות
תיאור מחלות פנימיות מחלה נוצרת עקב בעיה בזרימת הצ'י (האנרגיה) בגוף. לרוב הבעיה בזרימה נוצרת עקב חסימה במרידיאן, הדיקור הסיני הוא אחד הדרכים להשפיע באופן ישיר על איזון הזרימה של הצ'י בגוף. החדרת המחט לנקודת דיקור מסוימת בהתאם לאבחנת המטטפל, תאפשר לגוף של המטופל להתגבר על החסימה. המחטים מוחדרות לנקודות הנמצאות על מרידיאנים בהן זורם הצ'י.

+בעיות אורטופדיות
בעיות אורטופדיות הנן בעיות, אשר משפיעות על מבנה השריר והשלד, כגון: פריצות/ בלטי דיסק, שינויים ניווניים, דלקות פרקים, כאבי גב, צוואר, כתפיים, שכמות, ברכיים וכו'.

+אלרגיות והתקררויות חוזרות ונשנות
אלרגיות והתקררויות על רקע כרוני, נוצרות כתוצאה מחולשה במערכת הנשימה, אשר זו אחראית על תקינות מערכת החיסון ובמניעת כניסה של גפ"ח (גורמים פתוגניים חיצוניים), פנימה אל תוך הגוף.

+אסטמה
אסטמה בעברית- קצרת. ברפואה הסינית היא יכולה להיווצר ממספר גורמים, אשר מפריעים לעיגון האוויר (חולשת ריאות וכליות). ברפואה הקונבנציונאלית מוגדרת כדלקת דרכי האוויר בסמפונות הריאה ובהצרתן.

+פציאליס
פציאליס זהו שיתוק של חצי פנים, שנוצר כתוצאה מפגיעה בעצב אשר פוגע בעצבוב בפנים וגורם לחולשה ורפיון של הצד הפגוע. שילוב בין דיקור וטווינא נמצאו יעילים ביותר במיגור התופעה.

+ירידה במשקל
ברפואה הסינית ובתפיסה שלנו ההתייחסות לבעיות במשקל עודף נעשית תוך כדי איזון בפעילות של מערכת העיכול והבנה של הסיבה שמובילה להפרעות האכילה. סיבות לעליה במשקל יכולות ונובעות כתוצאה מבעיות רגשיות שונות או בעיות פיזיולוגיות.

+הפגת לחצים
הפגת לחצים ניתן להשיג ע"י טיפול בהרפיית שרירי הפנים, הצוואר והגב העליון בעיקר, במקביל לחיזוק האיבר אשר קשור לאותו רגש.

+בעיות במערכת העיכול
מערכת העיכול מהווה מרכז לשאר המערכות מעצם העובדה שהיא מייצרת את הצ'י המזין. ולכן מושפעת מרגשות שונים שאינם מיוחסים אליה באופן ישיר, אך משפיעים עליה בצורה ניכרת, כמו: כעס, פחד, חרדה, שמחה וצער. בטיפול במערכת העיכול חשוב לאבחן את מקור הבעיה לצורך הצלחת הטיפול והשגת התוצאות הטובות ביותר.

+פריון
בעיות בפריון מובילות למתחים נפשיים עצומים ובעקבות המתחים הללו למנוע קליטה של הריון. קיימת אפשרות לעשות טיפולים להרגעת נפש לצורך חיזוק האפשרות להיקלט באופן טבעי או כעזרה לשיפור סיכויי הקליטה בתהליכי הפריה חוץ גופית. במסגרת הטיפול יש התייחסות לחיזוק הרחם והג'ינג (התמצית הטהורה/ביצית וזרע).

+גיל המעבר
גיל המעבר (המנפאוזה), שבו מפסיקה הווסת באופן טבעי אצל נשים וגורמת לתופעות לוואי לא נעימות ומציקות, ביניהן גלי חום, הזעות יתר, עצבנות ושיעור יתר.

+דורבן
דורבן הינו סוג של דלקת, אשר מתיישבת באזור הקרסול ומשתנה באופייה בין אדם לאדם. מוכח שיפור משמעותי ע"י שימוש ברפואה הסינית ( דיקור, טווינא ומוקסה ).

+מגרנות וכאבי ראש
מיגרנות וכאבי ראש הינם תופעה שכיחה מאוד, אשר נגרמת מסיבות שונות ומגוונות אשר מחייבות את המטפל במציאת שורש הבעיה, על מנת להגיע להצלחה בטיפול. כדאי לשלב בטיפול במיגרנות וכאבי ראש פורמולות צמחים סיניים, דיקור וטווינא.